Jak to aktuálně vypadá na českém podnikatelském trhu? Podle posledních statistik výrazně roste počet žen v podnikání. Stále více žen touží stát na vlastní noze, a tak rozjíždí podnikatelské koncepty doufajíc v to, že uspějí. Pokud však nápad nemají, investují do franšízového konceptu, který je pro ně velkou podnikatelskou příležitostí. Ostatně i pro muže je franchising jednou velkou podnikatelskou příležitostí, kterou lze jen uchytit za pačesy a už nepustit.

V minulosti se franchisingu většina lidí stranila. Důvodem toho bylo to, že lidé nevěděli, co od franchisingu očekávat nebo co si o franchisingu myslet. Dnes se však ví, že franchising je největší podnikatelská příležitost, která se musí jen pevně uchytit za pačesy a nepustit. Může totiž člověka dostat do podnikání s nízkou pravděpodobností krachu a s vysokou pravděpodobností úspěchu.

V současné době je na českém trhu nespočetně mnoho franšízových konceptů. Pokud jste se však domnívali, že bychom na trhu našli jenom americké nebo obecně zahraniční franšízy, pak jste se spletli. Český trh je plný spíše českých franšízových konceptů, které se chtějí dostat na světovou úroveň.

Čeští franšízoři poráží ty zahraniční

Nedávné statistiky také mluví o tom, že čeští franšízoři v tuzemsku poráží zahraniční franšízory. Českých franšíz je u nás o deset procent více než zahraničních konceptů, dokonce i do Evropy se velice rychle rozšiřujeme.

Nejvíce rostou franšízy ve službách

Pokud bychom se měli pozastavit nad tím, o jaké franšízy je dnes největší zájem, zmínili bychom hlavně franšízy ve službách, které za poslední roky zaznamenaly opravdu obrovský rozvoj. K atraktivním franšízám ve službách patří hlavně franšíza Extéria Market.

V posledních měsících však roste zájem také o obchody. Konkrétně se lidé zajímají o koncepty, jako je Daily Fresh Stores nebo Můj obchod, který má na starosti firma Vy & Makro.