Chcete se postavit na vlastní nohy a rozvrhnout si pracovní plán podle sebe? Zkuste si založit svou vlastní živnost a pracujte tak, jak budete chtít Vy.
Podnikání – jak nezkrachovat?
Taky už Vás v dnešní době nebaví dělat poskoka svému šéfovi, který si na Vás jen vylévá zlost a podráží Vaši autoritu? Už Vás napadlo založit si vlastní podnikání a využít všechny zkušenosti, které jste v dosavadním zaměstnání nabyli? No, představa je to samozřejmě krásná, v dnešní době malých podnikatelů celkem reálná, ale než se do něčeho takového pustíte, musíte sundat růžové brýle!
Říká Vám něco slovo kapitál a riziko podnikání? To jsou dva nejdůležitější pojmy, které musíte mít zcela vyřešeny, než se do něčeho samostatného pustíte. Pokud tomu tak nebude, pravděpodobně se připojíte k dalším 70 procentům nově začínajících živnostníků, kteří do deseti let od založení živnosti plně krachovali. A dokonce celá polovina krachuje již do pěti let!
S čím tedy začít?
- Hlavně se zaměřte na to, čemu rozumíte. Dnes nejde až tak o to, abyste měli geniální a ojedinělé nápady, ale spíše se zaměřit na potřeby zákazníků a správně na ně reagovat. Nehledejte nové pracovní příležitosti, zkuste se věnovat tomu, čemu rozumíte, nejlépe tomu, v čem máte nejvíce zkušeností, čemu jste se dosud věnovali.
Ukažte, co umíte
- Nejdůležitější pro Vaše obchodní partnery či potencionální klienty je jistě autentičnost Vašich zkušeností. Dejte jim najevo, že tomu, co jim nabízíte, skutečně rozumíte. Pokud dostatečně neprokážete, že víte vše, co je potřeba, tak s Vámi nikdo spolupracovat nebude, protože se budou klienti bát předem prohraného boje a rychlého konce, který Vás pravděpodobně bude čekat.
Jak na kapitál?
- Je věčný omyl, že většina začínajících podnikatelů si myslí, že potřebují pro rozjezd své živnosti spoustu peněz, takže se zavalí půjčkami, které potom těžko splácí a často to pro ně bývá likvidační. V začátku si musíte zodpovědět otázku, na co všechno budete peníze potřebovat. Klidně můžete mít kancelář zprvu doma, to Vám jistě ušetří počáteční výdaje.
Poohlédněte se po zákaznících
- Je třeba popřemýšlet o okruhu svých zvolených zákazníků již při myšlence na rozjezd Vašeho podnikání. Ti jsou totiž základní stavební prvek každé živnosti. Udělejte si dopředu průzkum trhu ve Vámi zvolené podnikatelské oblasti a zaměřte se na potřeby okruhu klientů, kteří se o Vámi nabízené služby či produkty zabývají.
S rozjezdem podnikání samozřejmě ruku v ruce jde i přiznávání příjmů, takže musíte každý rok podávat daňové přiznání. Ale ničeho se nebojte, zkušená účetní Vám s tím jistě pomůže.
TIP: správa webů je možností, jak podpořit úspěšnost vašich stránek.