Založili jste si živnost, ale nedaří se Vám, jak byste si představovali? Kde je jen zakopaný pes – říkáte si. A co propagace? Využili jste všechny možnosti?
Dejte o sobě vědět
Dodali jste si odvahu v dnešní době plné konkurence a široce otevřeného trhu a pustili jste se do podnikání na vlastní pěst? Určitě je Vám jasné, že samo se Vám to podnikání nerozjede, že musíte svou firmu nebo živnost dostatečně propagovat, aby se o Vás vědělo, z čehož plyne Váš profit, kvůli kterému jste se přeci do budování živnosti pustili.
Největší fenomén dnešní doby jsou bezpochyby sociální sítě, které navštěvují miliardy lidí po celém světě denně. Takže jedna z nejefektivnějších cest je samozřejmě propagace Vaši živnosti právě na těchto sociálních sítích. Nezáleží na tom, jak je Vaše firma velká, je ale nutno zaměřit se na správné kroky před samotným začátkem propagace.
Je třeba získat spoustu „fanoušků“, díky kterým se Vaše popularita rychle rozroste. Proto musíte sbírat zpětnou vazbu, nejen proto, aby Vás vlastní chyby posunuly dále, ale také hlavně kvůli tomu, aby se o Vás mluvilo – protože, jak se říká „i špatná reklama je reklama“.
Hlavně je také zvolit si cílovou skupinu svých potenciálních zákazníků. Jestli chcete své zboží či služby spíše soustředit na mladé lidi, potom je reklama na facebooku či jiných sociálních sítích naprostou nezbytností, nicméně pokud jsou Vaše služby více pro staré lidi, je třeba se jim přizpůsobit a následnou reklamu situovat do takových míst, která často navštěvují nebo které jsou jim na očích.
Starší lidé například často čtou noviny – není tedy problém zajít do místního periodika a domluvit se na Vaší reklamě, která bude propagována v novinách. Dále je také vhodné zvolit klasický, starý způsob reklamy, která tu byla ještě dávno před internetem, a to jsou kvalitní letáky. V dnešní době už můžeme využít možnosti porady s profesionálním grafikem, který Vám s návrhem vašeho letáku rád pomůže – samozřejmě, bude Vás to něco stát, ale kvalita letáku Vám peníze vrátí, protože pokud leták nezaujme, tak jste sice ušetřili za grafika, ale stejně jsou ty peníze, které jste za ně dali vyhozené do koše, stejně jako Vás leták.
Zamyslete se proto dopředu pořádně nad tím, jak se vlastně budete propagovat a hurá na to!