Etikety jsou snadný a pohodlný způsob, jak odlišit produkt od konkurence. Dokáže zdůraznit status, šetrnost k životnímu prostředí, mluvit o výhodách, upoutat pozornost, propagovat novou značku.
Nejoblíbenější z nich jsou samolepicí etikety, protože na ně může výrobce vymyslet jakýkoli design – moderní zařízení vytiskne cokoliv. Navíc takové etikety usnadňují prodejcům práci. Samolepky lze rychle nalepit na produkt, naskenovat čárový kód a dát do prodeje. Takové etikety mohou být vyráběny ve formě role nebo archů, jednotlivě nebo několika najednou, v různých formátech.
Klasifikace samolepicích etiket podle typu informací
• Informativní – obsahují název produktu, jeho složení, datum výroby atp.
• Popisný – vypráví o pravidlech použití, upozorněních, kontraindikacích atp.
• Identifikátory – obsahují informace o výrobci a unikátní kód, který označuje originalitu.
• Reklama – obvykle velmi jasná, přitahuje pozornost, propaguje nový produkt a obsahuje informace o jeho výhodách.
Co je třeba zvážit při výběru samolepící etikety na produkt
Nejprve se musíte rozhodnout pro hlavní materiál, který bude vhodný pro váš účel a typ výrobků. Nejčastěji se používá samolepicí papír a polypropylenová fólie. Fóliové etikety se vybírají méně často, i když jsou nejspolehlivější a nejodolnější.
Papír. Existuje matný, pololesklý a lesklý papír a také termotiskový papír. Méně často se používá laminované nebo metalizované.
Film. Samolepicí fólie je nejstabilnější materiál. Je vhodný pro značení nápojů a chemikálií. Takové štítky jsou velmi odolné proti vlhkosti a roztržení. Kosmetické výrobky a alkoholické výrobky jsou spolehlivě chráněny před poškozením.
Funkce a výhody samolepek
Za prvé, použití samolepicích etiket ovlivňuje efektivitu marketingu. To znamená, že propagace produktu je prostřednictvím popisu a vzhledu. Stylový, informativní štítek přitahuje pozornost. Nálepka značky je důležitým faktorem při budování důvěry ve značku.
Etikety jsou také označeny na bezpečnosti. Jedinečný kód identifikuje skutečný produkt a chrání před nákupem padělků.
Vzhledem k tomu, že etiketa může mít různé velikosti, mohou na ní být uvedeny všechny potřebné informace, které by měl spotřebitel znát. Poloadhezivní také usnadňuje práci s produktem: možnost aplikovat na produkt čitelný čárový kód umožňuje rychle provést inventuru v prodejní hale a ve skladech.
Samolepicí etikety se po přepravě výrobku a ani po jeho použití neztratí, pokud nedojde k jeho odtržení. Drží pevně a rovnoměrně na jakémkoli povrchu, ale zároveň jej lze snadno odstranit, aniž by došlo k poškození obalu a samotného produktu. A speciální lepicí základ po sobě nezanechá žádné stopy.